Med tejpen vaknar jag pigg redan klockan 04:00

Fråga

Jag sover i vanliga fall som en stock och vaknar utvilad. Började tejpa munnen och sov inte alls bra längre, började vakna kl.4 och var pigg. Somnade om men sov oroligt och vaknade pigg igen …… Försökte flera nätter men samma resultat, nu har jag tagit bort den och sover ”normalt” igen. Har Du varit med om detta tidigare? Kan det vara så att jag sover så pass mycket djupare så att jag inte behöver mer än 5 timmars sömn? Nej så kan det väl ändå inte vara? Är lite rädd för att förstöra min sköna trygga sömn och sätta den i obalans.

Öppen för kommentarer 0
Kundservice | Medveten Andning 1 år 1 Svar 328 visningar 0

Svar ( 1 )

1. Ja, för mig var det liknande i början – att jag vaknade tidigt. Ibland var jag hur pigg som helst och det var bara att tacka och ta emot och stiga upp :), men över tiden så normaliserades sömnen mer och jag sover ungefär samma tid som innan jag började andningsträna, kanske något mindre.

För en del som börjar andningsträna kan det ibland inträffa en form av utrensning eller förstförsämring, innan det blir bättre. Reaktionen (tillfällig försämring) kan komma omgående eller efter några veckors andningsträning. Det som händer vid förstförsämring, kan liknas vid när en person som slutar röka inte mår så bra i början utan vinsterna kommer efter ett tag. Vanligtvis uppstår reaktionen där vi haft problem tidigare. Ett sätt att se på förstförsämring är därmed att kroppen håller på att läka.

Här är en artikel som tar upp detta – https://www.medvetenandning.se/blogginlagg/kan-andningstraning-ge-forstforsamring/

Skriv ett svar